Sobota 27. února 2021, svátek má Alexandr
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 27. února 2021 Alexandr

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R61o50b49e73r67t 60M96y57š26k20a 4556856519575

Hezký den přeji,

z vašich blogů je zřejmé, že léta žijete v Americe, jste tzv. domácí. Ve svém blogu jste napsal, že Biden je lepší volba než stávající prezident. Nedávno jsem četl článek s Olgou Blechovou, která žije na Floridě více než 30 let. Psala, že si přeje aby prezident Trump vyhrál volby a to přes to, že mu media 4 roky mydlila schody. V opačném případě že nemusela emigrovat do států, protože program demokratů není sociální, ale socialistický. Můžete se k tomu vyjádřit prosím?

0/0
10.11.2020 11:47
Foto

M17a33r41t15i88n 14B15r90a41u60n 2514317311619

Tady se pane Myško není k čemu vyjádřit. Paní Blechová má svůj názor, stejně jako jej má paní Formanová. Upřímně, já nezastávám pohled ani jedné z těchto dam. Paní Blechová mi připadá taková umělá konzerva, naopak paní Formanová zase působí jako naivní idealistka. Ani jedna z nich neřekla nic, co by jejích názor podpořilo. Ale jak jsem napsal. Mají na své názory právo.

0/0
10.11.2020 15:41
Foto

J65o10s82e13f 37M76e73r14u63n20k71a 6182450133697

Ať je Trump jaký je, ale do 20.1. bude prezident. Ta mediální levicová žumpa, včetně přerušených projevů, to je na zvracení. Volební systém USA byl vždy zvláštní, ale letošní volby tam byly demokratické asi jako v Bělorusku.

Přitvrzení už tak mizerných vztahů se slábnoucím Ruskem - jaký to má význam, když naopak může dojít ke zlepšení vztahů s Čínou a Íránem.

A poslední věc - až levičákům dojde, že musí taky máknout, bude problém.

+9/−4
9.11.2020 8:11
Foto

J26i88ř54í 95K56o19n65r25á47d 8383878585692

Pane Braune, ještě dotaz. Zajímal by mě Váš názor na roli americké pošty při distribuci volebních lístků. Jak jsem pochopil, nestíhali doručovat a tudíž v některých státech mnoho hlasů propadlo. Samozřejmě ne v těch, kde se rozhodovalo o celkovém vítězi, tam mají jiná pravidla. Ale i tak. Osobně v tom vidím větší problém než v diskuzi o (ne)platnosti korespondenčních hlasů.

+2/0
9.11.2020 7:48
Foto

D19o88r31i45c39a 44I91v25a37n 2529580736828

volby čehokoli v politice jsou součinnosti ovčanů i davové sugesce v nerozumu...

+1/0
9.11.2020 2:22
Foto

L13u68b30o42š 80U67l12r31i24c70h 2954355736523

R^Karma

+1/0
8.11.2020 23:16
Foto

J98i83ř44í 73K48o28p14e93c74k87ý 6352776115204

Tak za mě zatím nejlepší povolební analýza, kterou jsem zde četl.R^

+2/0
8.11.2020 23:07
Foto

F53r88a46n95t31i73š15e95k 93K15š57í29r 2559486935

Z hlediska svobody a míru by byl Trump lepší volba. Jestli Bidenovi nevydrží zdraví a nahradí ho levicová sociopatka Kamala Harris, pak Bůh ochraňuj Ameriku.

+7/−3
8.11.2020 22:42
Foto

J27i35ř19í 64K90o91n40r91á78d 8193548785182

Dobré. Měl jste pane Braune americké volby komentovat častěji. Přeci jen, Ameriku znáte mnohem lépe než většina autorů zde a máte přehled. Alespoň by jste mohl vyvrátit spoustu těch konspirací, a dezinformací, které mnozí našinci bez jakýchkoliv vědomostí vzali za své a opakovaně je zde šíří.

+6/0
8.11.2020 20:46
Foto

J92a42r16o12s66l91a76v 35F34a10r13d98a 9461137896388

Pan Andor Šándor v pátečním "Jak to vidí" konstatoval, že Doník Trump si zasloužil prohrát, ale Joe Biden si nezasloužil vyhrát. A jestli ještě nedejpánbožko dojde na prezidenství Harrisové, Bůh ochraňuj nejen Ameriku! ;-€

+5/−1
8.11.2020 20:41
Foto

J25i29ř71í 64K10o57n62r25á22d 8193278235952

Taky exot co už komentuje úplně všechno...

+1/−3
8.11.2020 20:47
Foto

S66l85a75v94o95m13í61r 97B55e61n63e71š 6672917350164

Já problém nevidím ani tak dalece v tom, že byl zvolen Biden, jako mnohem spíše v tom, proč se tak stalo: Bidena volily především příslušníci černošské a hispánské části obyvatelstva. A jestliže přehlasovaly bílou komunitu, je to další důkaz toho, že ta bílá komunita se stálem více dostává do stále nižších procentuálních podílů.

A já sice nejsem rasista v tom smyslu, že bych si myslel, že by lidé měli mít různá práva a různé povinnosti na základě té či oné rasy, nicméně nevěřím, že by všechny rasy měly v průměru stejné nadání na jednotlivé obory lidské činnosti.

A ať mi všichni ochránci lidských práv a bojovníci proti rasismu odpustí, ale podle mého názoru tahounem práce, výzkumu, vývoje, podnikání a školství nejsou ani Afroameričané, ani Hispánci.

V tom vidím problém: Biden byl zvolen těmito skupinami obyvatel USA, a když dokázaly přehlasovat bílou populaci, o něčem to vypovídá.

Samotný Biden by bykl sice značnou nepříjemností, ale nikoli problémem v pravém slova smyslu.

+1/−1
8.11.2020 20:35
Foto

J53i88ř50í 63K62o89n82r23á18d 8453788895882

To jsou pouze klišé. Každý stát to má jinak. Možná New York. Ale co Florida? Tu přeci jasně získal Trump. Ten rozdíl 4 milionů hlasů v celé zemi není zase tolik, aby se dalo generalizovat. Zvláště v multinárodnostní Americe ne.

0/0
8.11.2020 20:40
Foto

J57a73n 62J38a66n23u36š14k50a 2984376401693

"Bidena volily především příslušníci černošské a hispánské části obyvatelstva" ... to jsou prave ty falesne korespondecni hlasy registrovane na udaje obyvatel vyloucenych lokalit co by jinak vubec neprisli k volbam... takhle ty oblasti nejaky prodemokraticky hujer objel aby ziskal obalky a pak to hromadne poslal Bidenovy ... korespondecne.

+5/−2
8.11.2020 20:46
Foto

J67i17ř92í 41K64o37n19r56á64d 8383718425142

Pane Braune, obracím se na vás jako autora tohoto článku. Myslíte, že má smysl se snažit tomuto pánovi cokoliv vysvětlovat?

+1/0
8.11.2020 20:48
Foto

J95a92n 80J87a67n81u17š65k13a 2894186391353

jJte v argumentacni nouzi. Leda ze by jste vysvetlit proc mnou popsany postup neni technicky mozny.

0/0
8.11.2020 20:56
Foto

J21i78ř60í 13K88o23n32r92á31d 8743308755792

Nemám zájem. Už jsem se tím zabýval několikrát. Je to stále dokola. Vy stejně máte svoji pravdu, kterou ani patřičné odkazy nezmění. Stejně by jste je nečetl...

+3/−2
8.11.2020 20:59
Foto

M51a80r41t92i45n 90B95r62a26u43n 2324617411549

Pane Januško, evidentně nemáte tušení, jak probíhají volby presidenta v USA. Každý občan USA- zdůrazňuji občan, má průkaz totožnosti. Nejčastěji řidičský průkaz ale může být i ID card. Tyto průkazy obsahují čip. V tom čipu jsou veškeré údaje i pro volby. Volební lístky nechodí do schránky jako v ČR ale musíte se registrovat. Při této registraci se právě zkoumá doklad totožnosti a tak je téměř vyloučeno, aby někdo volil dvakrát nebo dokonce třikrát. Ale obávám se ,že jsem to psal zbytečně. Pan Konrád zdá se, má pravdu.

+2/0
8.11.2020 22:08
Foto

K32a14r63e27l 83K12a39m25e40n95í60k 3481587190

Otázka je, zda korespondenční hlasování zajišťuje to, že zaslaný hlas je skutečně hlasem příslušného voliče. Tak to zřejmě bylo myšleno. Že ten hlas není koupený.

+1/0
8.11.2020 23:39
Foto

M21a74r27t60i22n 86B40r36a33u19n 2534267421729

Copak přímé hlasování to zajišťuje? Klidně mohu oslovit nekonečně lidí s tím, že když budou volit pro toho koho chci já, tak jím zaplatím.

+3/0
9.11.2020 0:41
Foto

K93a45r37e51l 57K67a98m87e66n57í45k 3721507350

Ano, souhlasím. Ale u přímého hlasování nemáte pod kontrolou, jestli tak skutečně odvolil. Tedy tak je to v ČR, nevím jak v USA, ale očekával bych, že to bude podobné.

+1/0
9.11.2020 1:34
Foto

M95a42r85t50i51n 25B71r49a54u24n 2954797531729

Jenže to už je spekulace jen pro spekulaci. Umíte si představit, že by se někomu povedlo celostátně dát dohromady více než 4 miliony takto zfalšovaných volebních lístků? I polovina...co polovina i jen jeden milion je nesmysl. To by se nedalo zvládnout ani technicky ani logisticky. Jak by ty lidi asi sháněli?

+3/0
9.11.2020 2:32
Foto

J67a68n 66J31a93n68u19š90k89a 2194326171693

Pane Braune dekuji vam za zatim nejvecnejsi reakci. Mate pravdu soucasne americke realie ohledne dokladu neznam tak jako vy.

Tyhle doklady s cipem jsou v USA uz dlouho? Plati to ve vsech statech a vymena za staromodni prukazy (plast nebo papir s fotkou a nejakym identifikacnim cislem ) uz davno kompletne ukoncena?

To ze je nutne nahravat informace na cip znamena ze neni centralni databaze? Jak se zamezi aby nekdo pouzil jednou ridicak podruhe id card?

Pokud prijdete hlasovat osobne jak se znevalidni vas korespondecni hlas?

A nakonec to nejdulezitejsi pokud jste se zaregistroval pro korespondecni volbu a dostal unikatni kod co brani aby tento kod od vas nekdo neziskal a tim mohl hlasovat misto vas?

+1/0
9.11.2020 2:59
Foto

M25a48r45t14i85n 87B76r56a83u56n 2314517291659

Ten kod je spojen s informacemi na tom čipu. Divil byste se, jaké informace tam jsou. Je tam o vás vše. To znamená adresa, kterou jste uvedl, podle té jste přiřazen k volebnímu okrsku kde můžete volit. Jinde ne, musel byste včas změnit adresu. Také jsou tam další údaje, hlavně tedy jestli jste občan USA anebo pouze permanent resident, tedy držitel takzvané zelené karty. Ti volit nesmí samozřejmě. A jsem si jistý, že je na tom čipu mnohem více informací, možná i takové, které by se nám moc nelíbily. Ale to už je věc úřadů se kterou nic neuděláme. Doklady totožnosti se vydávají zpravidla na 6 let. Ale některé státy to mohou mít jiné. Vše je pochopitelně spojeno s centrální databázi. Takže například řidičák vydaný na Floridě, vám při kontrole proskenuje během pár vteřin policista ve Wisconsinu a bude o vás vědět vše co potřebuje.

Já samozřejmě nemohu a ani jsem nikdy nevyloučil možnosti případných podvodů. Ale to jsou maximálně stovky případů i kdyby tisíce a ty nemohou výsledky voleb ovlivnit. Ovšem to s čím operuje Trump a jeho příznivci, to je spiknutí na nejvyšší, tím myslím nejvyšší úrovni, do kterého by musely být nutně zapojeny nejvyšší úřady - včetně vládních úředníků. To si neumím představit. Ne dnes, kdy je vše počítačově propojeno. Takže pokud by měl Trump pravdu, znamenalo by to takový otřes pro USA, že by ta země zbankrotovala.

Jakkoliv se nám opravdu mohou zdát ty události podezřelé, a věřte mi že i já nad tím kroutím nechápavě hlavou, musím uznat, že Trump prostě sklidil to co zasel. Podcenil nepřítele, přecenil své schopnosti a nadhodnotil svou pozici v zemi.

Na mém facebooku sdílím odkaz na 6 možností, jak může ještě ty výsledky zvrátit. A obávám se, že jednou z těchto možností se Donald Trump v této chvíli vážně zabývá. Tak uvidíme

+2/0
9.11.2020 4:00
Foto

J11i12ř53í 13Ř18e22z83n77í13k 4832142553765

Každý, tedy i Trump má právo požadovat prověrku sčítání (platných) hlasů

0/0
9.11.2020 6:32
Foto

J32a15r51o75s28l44a55v 55P11r18o19c19h90á76z25k82a 8228444789743

V některých státech byly volební lístky rozeslány všem občanům z minulých volebních seznamů z roku 2016. Pokud nikdo z příbuzných nebo třeba z radnice neoznámí úředníkovi majícímu na starosti seznamy úmrtí voliče, figuruje tam jeho jméno třeba několik let. Problém těchto mrtvých duší je notoricky znám, a dokud byly výsledky voleb rozdílné v řádech několika procent, byl vliv volících nebožtíků zanedbatelý, ale v okamžiku, kdy jde o stovky hlasů, začíná to být problém, který nelze ignorovat. Dalším vážným problémem bylo nedostatené ověřování totožnosti, podpisů a adres voličů. Když volíte korespondenčně a pak se rozhodnete volit osobně, ruší se tím váš korespondenční hlas. Pokud si s tím dá někdo práci to ověřit, když to ve volební místnosti neoznámíte. Na vyjmenování možností, jak obejít zákon, by tato stránka nestačila.

Citace jiného pána, dlouhodobě v USA žijícího. A v některých státech je rozdíl v pouhých desetinách procenta, pár tisíc hlasů.

0/0
9.11.2020 16:01
Foto

M12a17r87t46i16n 23B93r84a47u44n 2614107401219

To je poněkud neuvěřitelné, vzhledem k tomu, že volební lístky se nerozesílají ale každý volič si jej musí vyzvednout osobně, připadně o to zaslání požádat.

0/0
9.11.2020 19:13
Foto

Š51t41e79f12a17n 72K19o10p93y43n 4928271458682

Chyba, pane Braun. I se zelenou kartou můžete volit. Příklad z nejbližší rodiny.

0/0
10.11.2020 9:49
Foto

M93a90r48t35i79n 73B25r27a15u69n 2144497701189

Pane Kopyne, jediné podstatnější rozdíly mezi držitelem zelené karty a občanem USA jsou v tom, že občan USA je občanem trvale a nemusí podstupovat jednou za 10 let proces obnovení zelené karty a pak občan USA má právo volit a být volen. Držitel zelené karty toto právo nemá. Hovoříme zde o federálních volbách, mezi které patří i volba presidenta USA. Existují výjimky, jako jsou lokální volby ale to není tento případ a není tomu tak celostátně.

0/0
10.11.2020 15:46
Foto

S65l56a19v78o78m32í73r 51B42e41n71e11š 6922177930124

Pane Konráde, jde o trend, nikoli o samotný současný rozdíl.

Když maratonec pět kilometrů před cílem vede o deset metrů a dva kilometry už o sto metrů, tak není ani tak podstatné, že o těch sto metrů metrů vede (to není dva kilometry před cílem ještě rozhodující náskok), ale je podstatné to, že svůj náskok zvyšuje.

Z posledních osmi prezidentských voleb zvítězili Republikáni sice třikrát, pokud jde o obsazení funkce prezienta USA (dvakrát Bush mladší a jednou Trump), avšak pouze jednou i co do počtu hlasů (v roce 2004 Bush mladší).

USA tak, jak jsme je znali, končí. A co bude s euroatlantickou civilizací za třicet let bez takovéto silné opory, to já už neuvidím, ale upřímně řečeno bych to ani vidět nechtěl. Asi nebude o co stát.

+1/0
8.11.2020 20:50
Foto

J22i95ř58í 26K52o53n22r74á59d 8473388335352

Ale jděte. Tohle slýcháme už od 11.září... Celý svět se mění, ale Amerika zůstává konzervativní. Amerika je multinarodnostní země založená na imigrantech.

+3/0
8.11.2020 20:57
Foto

S20l97a66v12o11m43í47r 34B24e47n23e93š 6522587160624

Problém takových lidí, jako jste vy, je v tom, že oni nějakou změnu vidí snad jenom v případě, že je to ze dne na den, maximálně tak z měsíce na měsíc.

Ale ty změny, které mám na mysli, probíhají rychle z hlediska historického vývoje, nicméně nikoli tak rychle, jak jsem psal, tedy z toho dne na den nebo z měsíce na měsíc.

Proto je někteří lidé ani nezaregistrují.

Avšak ono stačí dodatečně se podívat na to, co si před dvaceti lety vůči USA dovolila Čína a co si může dovolit nyní.

+3/0
8.11.2020 21:03
Foto

J78i80ř18í 33K12o56n17r90á54d 8643228435442

Jistě, že se Amerika mění. To vidí každý. Ale není to nic speciálního. Tak, jak se v minulosti prosazovali potomci imigrantů z Irska nebo Itálie, budou si nyní svoje místo hledat ty národnosti, které Amerika přijala v minulých letech. Republikáni asi budou muset přijmout fakt, že i za jejich stranu může uspět v politice někdo jiný, než bílý muž. Prostě to tak je. Pokud budou Ameriku first prosazovat stylem Trump, nemají šanci.

+3/0
8.11.2020 21:16
Foto

S29t41a92n49i25s31l43a14v 98Š90e72v55e77č97e58k 7448311100940

opory ?

/prý

0/0
9.11.2020 7:35
Foto

Z16d21e80n65ě30k 10B32á63r89t75a 6572451307141

Jistě pro mnoho lidí bylo podstatnější porážka Donalda,ale nakonec tu musí být i nějaký vítěz.Proc tedy o něm nericí něco pozitivního? I jeho osobnost bude nyní potřeba,Donald bude kolem sebe ještě kopat a je mu úplně jedno kolik toho ještě zničí...

+2/−1
8.11.2020 20:28
Foto

S89t93a15n29i54s36l36a72v 58Š78e88v44e76č34e57k 7588551330630

demokrati = pravice ???

0/0
8.11.2020 19:58
Foto

M27a37r32t47i74n 72B48r91a66u52n 2384517551529

Ať se vám to líbí nebo ne, demokratická strana je středo- pravicová. To že tam jsou levicové frakce na tom nic nezmění. K republikánům se také hlásí náckové a rasisti a všelijaká verbež.

+3/0
8.11.2020 20:17
Foto

M51a87r13t53i24n 75B72r67a42u61n 2114767841329

Ale ve svém blogu jsem demokraty jako pravici neoznačil, tak nechápu ty otazníky

+2/0
8.11.2020 20:18
Foto

S97t16a41n29i33s80l13a75v 66Š56e39v56e15č44e68k 7298301370420

náckové a rasisti jsou pravice ?3⁄4

0/0
8.11.2020 21:05
Foto

M91a34r46t53i15n 41B56r89a59u93n 2694457971869

No jo pane Ševečku, to se vám omlouvám. Ale měl jste napsat hned, že nerozumíte tomu, co jen napsáno. Já myslel že nemáte s chápáním psaného textu problém. Zmýlil jsem se.

+3/0
8.11.2020 21:12
Foto

S26t92a60n21i19s27l73a48v 74Š30e56v23e66č70e38k 7978221410730

a republikáni středo- co ?

0/0
9.11.2020 7:36
Foto

J43i92ř97í 60K61o35n87r76á90d 8533818955202

Byl snad Kennedy levicový intelektuál? No to snad ne... Vzhledem k tomu, jak tvrdý kapitalisticky systém v USA panuje, v podstatě neměnný, by byli všude v Evropě Demokraté tvrdá pravice.

+2/0
8.11.2020 20:36
Foto

S41l69a88v50o18m18í20r 19B68e52n58e25š 6962917730854

Bejvávalo, bejvávalo, pane Konráde.

+2/0
8.11.2020 20:40
Foto

J61i60ř80í 37K71o63n92r27á42d 8973848305502

Ale kdepak. Většina Evropanů zvyklých na svoje státní zdravotní pojištění a důchody by mohla do Ameriky vyrazit akorát na výlet. A přiznávám sám za sebe, já taky. Nejsem socialista, ale už bych si nezvykl.

+2/0
8.11.2020 20:53
Foto

J82i94ř92í 34Ř45e80z96n80í86k 4892142313635

Pokud republikáni chodí bez roušek, tak je možné, že je čekají nelehké časy.

+1/−1
8.11.2020 19:19
Foto

L74u50b48o45m64í43r 24S90t38e91j10s67k48a77l 1756704188192

Skvělá analýza, Martine. Za mě v zásadě souhlas, něco k zamyšlení. Tedy inspirující. Pokud jde o Izrael a palestinské Araby, samotnému Izraeli jistě nic nehrozí, jen se obávám, že vplujeme do stojatých vod. Biden je Biden, ale z Kamaly dobrý dojem nemám. Zatím alespoň tolik.

+9/−1
8.11.2020 18:46
Foto

J32i88ř68í 85Ř56e65z90n60í20k 4752142743705

Je hezká a temperamentní.

+2/−1
8.11.2020 19:19
Foto

J76a16r17o88m52í78r 95P43e50t16ř58í53k 6124921669968

A má kladný postoj k hnutí "Black lives matter" - cituji z Wikipedie:

"Harrisová podporuje pozitivní diskriminaci na amerických univerzitách, podle které se při přijímání studentů univerzity rozhodují podle rasového klíče a zvýhodňují černochy a Hispánce.

Vyjádřila také podporu pro tzv. „sanctuary cities“, tedy ochranitelská či azylová města, mezi než patří například San Francisco, která odmítají uplatňovat federální zákony týkající se imigrace a chrání nelegální imigranty, kterých se na území těchto měst policie nesmí ptát na jejich imigrační status ani uplatňovat vůči nim americké imigrační zákony."

Kamala bude velkým přínosem pro současné USA. a vzorem pro níš mainstream v čele s ČT a naše politiky typu Miloše Vystrčila, Petra a Ondřeje Kolářových, Pavla Novotného atd...

+3/−1
8.11.2020 19:28
Foto

J13i30ř20í 77Ř79e80z41n93í87k 4922822543145

Na pozitivní diskriminaci nedám dopustit, dostal jsem místo na kolejích díky vzdálenému místu bydliště.

+2/−1
8.11.2020 19:32
Foto

J33a47r85o63m31í33r 60P41e87t33ř90í21k 6754811829198

Pane Řezníku,

Vy jste studoval po roce 1989?

0/0
8.11.2020 19:39

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz