Čtvrtek 22. října 2020, svátek má Sabina
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 22. října 2020 Sabina
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K20a89r35e12l 80B34o77h83á26č13e88k 1651987126134

V diskuzi se objevují doslova manipulační bláboly, Dva mi stojí za to, abych je narovnal.

*

1) prý je více mrtvých na zanedbanou péči. No, asi takhle ... krom toho, že se to nedá nijak nedokázat a spíše se někdo pokouší podobnou možnost využít k politickému boji, skutečnost je taková, že aby se dalo něco takového tvrdit, bylo by nutno mít srovnávací model ... tedy stav, kdy tu vypukla "jarní Itálie, jarní Anglie, jarní Španělsko nebo současná Brazílie" a vidět stav, kdy je lékařský systém zahlcen a k tomu se lidé navíc bojí mnohem více, než dnes, kdy jsou "vystrašeni" jen zprávami odjinud. A to srovnat s takovými rádoby odhady ...

2) prý třetí cesta. No, asi takhle, nabízím zdroj shrnující švédskou ekonomiku nedávné současnosti, čísla, která pumpují do ekonomiky jen proto, aby poklesla co nejméně...při více jak desetinásobku mrtvých a cestě velmi liberární.

https://www.businessinfo.cz/clanky/svedsko-koronavirus/

Zdrojů se dá ofc dohledat více.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/svedska-ekonomika-klesla-vic-nez-ceska-navzdory-liberalnimu-pristupu-115080

*

Podobných hloupostí je vidět v diskuzi více, ale nebaví mi stále dokola poukazovat na všechny, co vidím, u stále stejných lidí s klapkami na očích :)

+14/0
doporučit
18.8.2020 16:53
Foto

R81a18d13k68a 72P73o18k31o29r16n13á 1548253863415

Čekala jsem kdy se podělite se svými zkušenostmi i tady na IDnesu a jsem za to ráda.Vite mám mezi příbuznými lékaře, který říká, že Covit je oproti chřipce jedna velká neznámá a zastává názor, že dokud nebude vakcína nebo lék na něj tak by se neměl podceňovat. A neví se zdá to zanechá nějaké následky na lidských orgánech. Což potvrdila i nedávná zpráva na ČT že se i u nás také zvou pacienti kteří prodělali těžší průběh nemoci do specializovaného centra v Praze a Brně na kontroly. Takže pro mě je nošení roušky jen maličkost která mě nezatěžuje a nařízení ministra zdravotnictví respektuji. Přeji Vám se vrátit do zdraví a pohody v jaké jste byl před nákazou.

+14/0
doporučit
18.8.2020 9:14
Foto

M10a94r40t53i56n 35B92r74a25u59n 2794707321449

Děkuji všem za přání uzdravení. Ještě si dovolím malý dodatek. Občas čtu srovnání se španělskou chřipkou a to, že nyní se nepotýkáme s tolika mrtvými. To je pravda. Zatím. Z mého laického pohledu to vidím tak, že v době španělské chřipky neexistovala medicína v podobně v jaké je dnes. Proto ten virus kosil lidi takovým způsobem. Dnes přeci jen ty prostředky jsou a tak i mrtvých je méně. To ale neznamená, že bychom se měli vzdát přirozeného, nechemického způsobu ochrany, jakým je prevence i v podobě roušek. Jistěže nezachrání vše ale mohou hodně pomoci.

+12/0
doporučit
18.8.2020 16:15
Foto

J64o84s92e65f 66B84á48r41t83a 7460252278796

Rád si přečtu názor člověka, který tím prošel a sděluje pocit a ne ideologii. Karma.

+12/0
doporučit
18.8.2020 9:55
Foto

K61a28r73e39l 10B25o57h64á14č70e59k 1121837876424

Držte se a přeju uzdravení bez následků R^

+11/0
doporučit
18.8.2020 11:00
Foto

V87l18a92d13i84m86í63r31a 19B87o58š12k91o67v20á 3927379394543

Panu Kindlovi: přečtěte si něco o ebole, o jednotl. kmenech, z nichž přinejmenším jeden má až 90 % smrtnost, a covid-19 se tomu dost podobá, proto tomuto viru věnuje značnou pozornost mj. celá Evropa: stále je tu riziko, že v krátké době se nakazí většina zdravotníků, policistů, pracovníků v potravinářství atd., takže ve společnosti budou ochromeny klíčové oblasti jejího života - to snad nechcete? A je jen dobře, že pacienti bez covid, pokud mohli, odložili hospitalizaci, protože v čes. nemocnicích bylo vyšší riziko, že tam covid dostanou - příliš mnoho infekce se vyskytlo - a vyskytuje - ve zdrav. a sociál. zařízeních (pak to musí dokonce řešit armáda, která rovněž není imunní, a ani u mladého vojáka neprobíhá nemoc vždy bez větších problémů). Roušky jsou to nejmenší, co můžeme dělat.

+10/0
doporučit
18.8.2020 8:13
Foto

J41a55n 50P30a78v54e74l 8793592238436

Jde o tři věci.

1) Pocitová. Opatření proti covidu byli, jsou a budou diktovány částečně odbornou, částečně politickou motivací. Co jsem četl statisticky, např. v obchodě se nenakazil prakticky nikdo. Já osobně jsem považoval za ohroženou skupinu prodavače, ale podle toho co jsem četl, ani oni neonemocněli ve větším množství. Proto můžeme říct, že nošení roušky v obchodě je nesmysl. Třeba v MHD to smysl má. Takže nošení roušek v MHD je rozhodnutí odborné, v obchodech politické. A pak se divte, že lidé protestují proti všem opatřením, protože cítí, že mnoho z nich je politických, ale nedokáží to rozlišit

2) Zabijácká. Proti covidu nemáme vycvičený obranný systém, tudíž ano, je nebezpečný. Ale realita nám ukazuje, že zdraví lidé s ním větší problémy nemají. Co jsem slyšel a četl (a věřím tomu), tak nastupuje faktor kumulovaných nemocí. Obezita je nemoc. Čím těžší obezita, tím těžší ta nemoc je. Diabetes je nemoc. Vysoký tlak je nemoc. Ve stáří klesá schopnost těla se bránit. Tělo má problémy s těmito nemoci. A pokud se přidá covid, pak najednou přijde zhroucení. Jinými slovy, než plošná opatření, měly by se chránit ohrožené skupiny. Měly jsme půl roku na to, abychom rozjeli výrobu respirátorů s výdechovými ventily. Kdo by se cítil ohrožený, mohl by nosit ventilátory s výdechovými ventily. Kdo ne, roušku jen v MHD a v nemocnicích. Fotbal a koncerty, každý kdo chce.

3) Ekonomické. Zde v Čechách umřelo na zanedbanou péči více lidí než na covid. Přicházející ekonomické problémy zabijí a zmrzačí hodně lidí. Budou přicházet nemoci ze stresu, rozpadat se manželství, větší domácí násilí, ... . Čím silnější ekonomická krize, tím horší bude dopad. A to mluvíme jen o zdravotním aspektu.

.

Proto s Vámi vřele nesouhlasím. Potřebujeme racionální a minimální opatření. Ne plašit s myšlenkou na to, že dluhy se neplatí. Ty desetitisíce lidí, kteří jsou postiženi ekonomicky, ty dluhy musí platit teď.

+17/−4
doporučit
18.8.2020 10:01
Foto

T63o81m95á15š 53V75o52d21v41á92ř96k95a 3643501517234

Martine, to, co jste popsal jako symptomy Covid 19, jsem měl v životě celkem 2x, šlo o asi tři týdny trvající apatii, bolesti všech svalů a kloubů, jídlo jsem absolutně necítil a chutnalo vše stejně - tedy nijak. Zatít na WC bylo z energetického hlediska rovno výstupu na Matterhorn. Šlo téměř jistě o chřipku.

Pokud si přečtete rozbor prof Beneše (dostupný na mém FB), tak tam je hlas rozumu a nikoli emocí.

V současné době je plošné nařizování nošení roušek od září (jistě bude pěkné počasí, babí léto), absolutním nesmyslem, spíše kontraproduktivním, protože mnoho lidí na to bude - a právem - kašlat. Budu jedním z nich.

Za racionální vidím upozorňovat lidi, aby v době chřipek byli na sebe opatrní (mytí rukou, vyhýbání se velkým prostorám). Aby při příznacích virosy ZUSTALI DOMA a nechodili mezi lidi nebo do čekárny, kde spolehlivě nakazí všechny. Aby tito nemocní měli roušky, kdykoliv se s někým setkají atd.

+12/−2
doporučit
18.8.2020 5:59
Foto

J64i95ř93í 77K31o72n38r56á85d 8463868245572

Držte se! S vašimi názory na Covid 19 plně souhlasím. Nikdo pořádně neví, co bude. Laici ani odborníci. Jak dlouho zůstanou protilátky v těle a jestli u některých vyléčených nedojde k trvalým následkům. Španělská chřipka byla přeci "jen" chřipka a kolik že měla na svědomí mrtvých. Jsou omezení, která mně vadí a daleko více zasahují do běžného života. Roušky jsou to nejmenší. Jinak znáte to. Češi stále nadávají. Nejdřív nejsou roušky a musí si je sami šít (taky jsem nadával), pak jsou, ale musí je nosit...

+8/0
doporučit
18.8.2020 7:33
Foto

F20r16a14n18t75i34š75e16k 86Ř24e44h49ů25ř96e61k 7442596849793

Přeji Vám brzké uzdravení bez jakýchkoliv následků.

+8/0
doporučit
18.8.2020 2:12
Foto

J36a41n 19Š82i65k 1442220898539

Pane Braune, děkuji za Váš pohled s kterým se naprosto ztotožňuji. Jinak jste jednou větou zcela vystihl podstatu jednoho z možných přístupů ke COVIDu. Já doufám, že lidí, kteří zastávají pohled druhý, je daleko více. Hezký denptám se, kde se v lidech bere tolik sobectví, arogance, sebestřednosti a někdy i tuposti, že nadřazují své osobní momentální pohodlí, nad šanci ochránit druhé před nákazou

Zdroj: https://martinbraun.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=755862

+9/−1
doporučit
18.8.2020 16:00
Foto

J49i28ř16í 88K38o63n30r85á91d 8863888255742

Pane Kindle, s vámi nemá cenu diskutovat. Tapetujete tady názor výhradně jedné strany. Té, která vám vyhovuje. Dám vám návrh. Rád se s vámi sejdu v diskuzi třeba za rok. Pak si můžeme povykládat, kdo měl pravdu. Abych upřesnil svůj postoj - nepřikláním se ani k jedné straně, protože se domnívám, že o nemoci a viru zatím zdaleka nevíme všechno. Pokus se mýlím, rád se vám omluvím. Můžete mi to připomenout. Podobný přístup očekávám i od vás, který jste zcela jednoznačně na straně lehké chřipky.;-)

+9/−1
doporučit
18.8.2020 9:29
Foto

M16i76r81k59a 37P15a74n76t21l36í60k16o87v25á 1107323478723

Díky, pane Braune. Karma. R^:-)

+7/0
doporučit
18.8.2020 8:40
Foto

V62ě43r32a 66R68a17m54b21o61u76s74k51o71v95á 3635601350427

Kdybyste jen jednou měl skutečnou chřipku se čtyřicítkama, zimnicí, až by se vám klepala postel a měl jste z ní křeče, zvracením že v sobě neudrzite prášek a máte halucinace z dehydratace a to vše týden, na to byste do smrti nezapomněl. A ty vaše potíže s jídlem, pitím a WC by vás netrápily.

+11/−3
doporučit
18.8.2020 23:11
Foto

R11o16b17e16r25t 75J37a90n55d81a 1499473293623

Milý pane, je mi líto, že vy jste se dostal do těch asi 5% infikovaných, kteří mají silnější průběh nemoci, ale takhle to dramatizovat? Až se mi chce vykřiknout, že jste placený za rozšiřování další paniky a strachu. Každá nemoc má nějaký průběh, chřipka je taky pěkná potvora o střevní ani nemluvím. U nás měli nakažení jen velmi mírný průběh, někteří by to ani nevěděli, kdy jim nedělali covid testy.

Tohle si prosím přečtěte a nešiřte paniku. Přeju brzké uzdravení.

https://www.lidovky.cz/domov/novy-koronavirovy-manual-od-experta-z-bulovky-co-se-o-covidu-potvrdilo-jak-se-chranit-a-co-s-rizikov.A200807_153224_ln_domov_ele

+6/−1
doporučit
19.8.2020 9:55
Foto

T23o35m81á52š 49K18u74c14h25a52ř 3977121698631

Už na jaře bylo jasné, že buď tomu dáme volnější průběh, bude více obětí a lidé získají k této nemoci respekt, nebo zatáhneme za brzdu, minimalizujeme lidské oběti, zvýšíme ekonomické ztráty a vyrobíme statisíce nevěřících chřipečkářů a sobců neochotných se s druhou vlnou jakkoli omezovat. Jdeme tou druhou cestou (neříkám, že první je lepší) a vyžereme si ji až do dna.

+7/−2
doporučit
18.8.2020 12:30
Foto

J64i51ř36í 89K67i31n41d65l 2558287553397

Prof. Püschel také kritizoval nařízení Kochova institutu v Berlíně, podle kterého každý mrtvý, u kterého se prokáže pozitivní COVID 19 test, by měl být počítán jako oběť pandemie. Takto se mimochodem postupuje i všude jinde ve světě včetně ČR! Je proto evidentní, že ony oficiální děsivé statistiky “obětí” nemají s realitou nic společného! Také se velmi podivil, že německé úřady naopak zakazují pitvy zemřelých, ačkoliv by to velmi pomohlo objasnění skutečného rizika koronavirusu. Ačkoliv němečtí patologové mají dostatečné kapacity a ochranné prostředky podobná zkoumání provádět. K situaci v Itálii a USA se vyjádřil ve smyslu, že by se mělo napřed provádět odborné zkoumání a teprve potom přijímat rozhodnutí a ne naopak.

Ale prof. Puschel není jediný odvážný lékař v Německu, který říká nahlas nepříjemnou pravdu. Dalšími jsou třeba Dr. B. Schiffmann (Youtube mu hned smazala profil), nebo Dr. Wodarg, či. prof. dr. S. Bhakdi, prof. dr. Hockertz a někteří další. Vždy se ale jedná o známé odborníky z oboru mikrobiologie, epidemiologie atd.Podle výše uvedených lékařů se jedná pouze o vyvolávání paniky, která nemá reálný základ. Medii vyděšení lidé pak berou některé nemocnice útokem ačkoliv trpí pouze banálními respiračními potížemi. Onen koronavirus tu byl přece vždy a koronavirů je skoro 100. Fakta ale nikoho prý nezajímají. Začíná se potvrzovat, že se jedná o uměle vyvolanou krizi globálních “elit”. Na jejím provádění se musí účastnit bohužel všechny země.

+7/−2
doporučit
18.8.2020 8:25
Foto

J76i61ř72í 70K23i56n21d96l 2588697813187

Koronavirus má u 80 procent pacientů lehký průběh (lehčí než chřipka – buď úplně bez příznaků anebo s lehkými příznaky), u 10 procent je potřebná hospitalizace s běžnou léčbou a pouze pět procent pacientů má opravdu závažný průběh. Na chřipku umírá ročně v Česku až dva tisíce osob (na coronavirus z 8 měsíců zemřelo 399 osob) a v několika epidemických týdnech se jí nakazí ročně mezi deseti a patnácti procenty populace, tedy cca 1 až 1,5 milionu lidí.( Na coronavirus za 8 měsíců 2 202) Celosvětově má chřipka ročně na svědomí až 650 tisíc úmrtí a ročně ji prodělá zhruba jedna miliarda lidí. Zkuste si představit, jakou paniku by tato čísla způsobila u koronaviru, zatímco u chřipky jsme to brali jako normální součást života. Kvůli chřipce nikdy nebyla realizována žádná opatření, v médiích nebyly popisovány případy jednotlivých zemřelých a dobrovolné očkování proti ní podstupuje jen pět procent lidí. Chřipky se tedy nebojíme, i když se na ni umírá.

+9/−4
doporučit
18.8.2020 8:09
Foto

M84a33r36t11i90n 63B26r73a66u37n 2894397231579

Poslední komentář k manipulátorovi a lháři Petru Kovaříkovi, který se snaží zaplevelit tuto diskusi pomluvami a urážkami, a kterého jsem smazal a další jeho podobné komentáře mazat budu. Pro informaci, je mi jedno co si kdo o tom mazání myslí. Pak Kovařík neustále operuje fotografii, kterou jsem vložil na facebookový profil, kde je manželka s dcerou, cestou na pláž a kde píši doslova toto: "V tom svinském horku se nedá nic jiného dělat než jít s ženskou části rodiny na pláž." Tento svůj post jsem vložil 8 srpna, a pan Kovařík, se zřejmě pod vlivem nějakých houbiček, či jen prostého nerozumu, domnívá, že tato fotografie nutně musela být pořízena v den, kdy jsem jí na Facebook vložil. Faktem je, a není to dnes poprvé, co to zde píši, že já nemám facebookový profil, kde bych pravidelně a systematicky vkládal historky ze svého života. Nemám na to čas a z dob puberty jsem už taky pár let pryč. Tento profil existuje jen a výlučně proto, že na něm komunikuji s ostatními blogery a lidmi na tento blog nějak napojenými. Podle toho také mé zprávy vypadají. Většinou se jedná o sdílené informace a čas od času také vložím nějaké kvalitní hudební video. Co tam nenajdete jsou příběhy z mého života, protože ten je jen můj a mé rodiny a nikomu do něj nic není. Zmíněná fotografie byla prostou vzpomínkou a když už je pan Kovařík takový ověřovač, stačilo by, aby si zjistil jaké bylo v ony dny počasí kolem Pensacoly. Zjistil by snadno, že byly bouřky a lilo, takže logicky tato fotografie nemohla být pořízena ani 8 ani 9 srpna, jak se on snaží sugerovat.

Za další reakce mi pan Kovařík nestojí, protože s lháři a trolly už odmítám diskutovat a protože nejsem Mirek Dušín, preferují prosté a jednoduché řešení. Mažu je a mazati budu.

+4/0
doporučit
21.8.2020 0:30
Foto

J61a41n 22Z56í78m62a 9954206405220

Martine ja ji mel. tri dny zle, prvni jsem celej blinkal a vypotil kybl vody za hodinu. porad jsem to pricital sobotnimu otresu mozku po padu z kola. Ve ctvrtek jsem sel do prace. po mesici jsem byl na kontrole. testy uz byly. a byly zadarmo. za dve hodiny mi volali ze to mam a uz i zaleceny. Je to tri mesice a rousku nosim porad. . Tenkrat jsem strach nemel. Dneska ho mam o ty okolo sebe.... Jenda

+4/0
doporučit
19.8.2020 15:58
Foto

M41a53r39t51i89n71a 15M93o69u28d14r44á 7930393746919

Dovolila jsem si sdílet. Brzy se uzdravte (a bez následků).R^

+4/0
doporučit
18.8.2020 11:28
Foto

F12i81l71i49p 70V42r57a65c94o79v83s11k90ý 8290217741910

Držte se Martine. :-)

+4/0
doporučit
18.8.2020 6:54
Foto

V23ě69r46a 34R74a82m94b32o94u69s94k52o27v46á 3815811850607

Tohle může napsat jen člověk, který nikdy chřipku neměl. Sněte dál.

+6/−3
doporučit
18.8.2020 23:05
Foto

J23a48r90o51s97l95a72v56a 20K87o13l13i50h16o39v51á 6809697387673

To je děsný, co ty roušky s člověkem udělají.. Náhodným výběrem tu najdu asi 10 blogů o tom, zda je rouška projev loajality k vládě, projev lidskosti, projev přijmutí náhubku, vycucnutí státních financí, dobré státní opatření, státní buzerace, příprava na islám.. Mně rouška vůbec nevadí.. Vypadám v ní o 10 let mladší. Ušiju si puntíkaté šaty ze zbytku doplněk roušku, ušiju šaty s růžičkami, ze zbytku doplněk roušku.. Je to jednoduché a nebolí to.

+3/0
doporučit
19.8.2020 16:48
Foto

J75o72s62e22f 77P42a12v28e14l68k96a 5351107717702

Pane Braun, odkazujete se na cizojazyčné informace, ale bez uvedení jediného příběhu. Asi před 4 lety jsem v létě ležel s chřipkou, teploty byly kolem 39, celých 14 dní. O podobné nemoci píší níže paní Rambousková a pan Vodvářka.

Nemoc Covid 19 není zanedbatelná, ale nesplňuje ani náznakem kriteria pandemie. Další otazníky, které ji činí podezřelou z nějakých manipulací je způsob prosazování opatření právě Vaším způsobem: zlí lidé neberou ohledy na druhé... Budeme pronásledovat ty, kteří myslí vlastní hlavou a odmítají hospitální totalitu, která není zdůvodněná ani zdůvodnitelná?

Proč se nekonají pitvy? Kde jsou reálnější data, kolik lidí má skutečné zdravotní potíže na rozdíl od těch, kteří mají v krku jistý (jakou četnost?) výskyt hledaného viru bez obtíží? Kde je svobodná společnost, uvádějící lékařské zprávy, které rozporují oficiální prezentaci situace?

+3/0
doporučit
19.8.2020 16:31
Foto

J22a53r28o33s24l71a73v74a 35K43o60l77i77h85o83v98á 6809187137503

Děkuji za popis průběhu nemoci, aspoň vím, čeho se mám obávat, a hlavně, přeju vám brzké uzdravení..

+3/0
doporučit
19.8.2020 15:37
Foto

Z18d97e87n17e18k 36H69o97r83n52e73r 4984121762883

Přeji vám brzké a úplné uzdravení.

+3/0
doporučit
18.8.2020 10:57
Foto

J74i84ř44í 82J63i35r95o45u16d10e49k 8936309434914

R^

+3/0
doporučit
18.8.2020 9:42
Foto

L47i78b19o33r 57H23l64a21d25i87k 5129758905817

Uzdravte se hlavně bez následků.... R^

+3/0
doporučit
18.8.2020 7:51
Foto

J68i60ř75í 10K95i19n23d46l 2358497243217

MUDr. Jiří Votruba primář první kliniky tuberkulózy a respiračních onemocnění Všeobecné fakulty nemocnice v Praze. V Reflexu, uvedl, že byli donuceni vytvářet covidová centra, nemohli brát závažně onemocnělé pacienty a pořád se převlékat. V nemocnicích v Praze v covidových centrech bylo obsazeno šest a deset procent lůžek. Jejich nemocnice měla 35 pacientů s covidem a mohli přijmout až třikrát tolik pacientů s covidem a dnes nemají ani jednoho. Onemocnění covidem má z velké většiny lehký průběh. Tahle nákaza se dala zvládnout i běžnými prostředky a postupy. Pro coronavirus není třeba klást žádní epidemiologická měřítka. Covid 19 nedosahuje ni zdaleka síly epidemie. Podle jeho slov to nebyla ani epidemie ani pandemie a není mu jasné, kdo z toho humbku kolem covidu 19 může profitovat. Už jenom proto, že víc lidí umře na následky neléčení jiných nemocí Klade si otázku, jestli je vinna celková zbabělost a změkčilost naší civilizace, která se nechala vystrašit. Anebo šílenství epidemiologů.

+9/−10
doporučit
18.8.2020 7:56
Foto

P62e80t16r 67K41o48v64a90ř15í93k 1891773299757

Váš článek na mě působí velmi nevěrohodně, v podstatě tak, že jste využil své nákazy a netypického průběhu (pokud to je vůbec pravda) , z čehož následně vyvozujete všemožné teorie, děláte že sebe experta skrz tuto virózu a udělujete "moudré rady". A samozřejmě jste polovinu článku spatlal z věcí, které jste pochytil v diskuzích, pokládáte je za fakt a myslíte si, jak excelentně propagujte nošení roušek na nesmyslných místech (třeba obchody). Promiňte - kdybyste pouze popsal realitu s doporučením, ok. Ale tato agitace vyznívá velmi nedůvěryhodně a v mém případě dělá pravý opak toho, co jste tím zamýšlel.

+3/−1
doporučit
19.8.2020 8:07
Foto

J20i73ř29í 94K61o59n15r62á47d 8483728925342

Nejvíc mě fascinuje, jak ti, kteří mně nadávali do nezodpovědných lyžařů co sem měli zatáhnout nákazu, nyní brojí proti pitomým rouškám v MHD a na úřadech. Ti stejní! Jsme holt kverulanti.;-D

+3/−1
doporučit
18.8.2020 8:24
Foto

B34o78h11u53m68í18r 45Š59i82m14e56k 3551620204104

R^

Ano, lidé jsou převážně bezohlední. Zdrojem bezohlednosti může být tíže onemocnění. Ale to nemají lézt mezi zdravé lidi! V ordinaci běžně prskají lékaři do obličeje. Jakoby chtěli sdělit, že je jim blbě, a ať je tobě také tak blbě! Když mi bylo v odinaci blbě, nosil jsem už dávno roušku, a když jsem si musel sáhnout na nos, vždy jsem si umyl ruce.

Váš průběh koronavirózy patřil mezi ty těžší průběhy. Zjevně byl doprovázen zánětem mozku. Nedavno jedna kolegyně popsala průběh koronavirózy v podobě těžkého průjmu. Ano, průběh zjevně závisí nejen na dávce přijatých virů, ale i na cestě infekce.

Jsem rád, že patříte mezi ty, kteří uznávají, že roušky snižují dávku virů, na které závisí i tíže onemocnění. Nošení roušky a hygienická disciplína by měly odpovídat aktuální sociální situaci, ale oficiální příkazy u nás musíme také dodržovat. Bohužel v Česku o svém zdraví si nemůžete rozhodovat sám, ale rozhodují za Vás politici! To drastické zastavení ekonomiky na jaře bylo také zbytečné!

:-)

+3/−2
doporučit
18.8.2020 14:34
Foto

J75a73n 70P96e80t29r97z48e27l39a 6874642160103

ja nevim, ale chripka me sestrelila dost, tri dny jsem mel horecky pres 40, i kdyz jsem spolykal 12 paralenu denne - to je tusim maximum, vypotil jsem kybly vody, pak jsem se najednou vratil do normalu, na strevni chripky jsem expert, kdyz clovek dva az tri dny stridave sedi a stridave kleci na toalete, coz nikomu nepreju, nikdo rousky nenosil

na podzim jsem mel asi dva dny horecky a dusnost - byl to uz covid?

mne prijde ta pandemie umele vyvolana, a to kvuli ekonomicke krizi, ktera mela prijit a porad se ji nechtelo

kazdopadne tezky prubeh bych zazit nechtel, proto se snazim bojovat prevenci - otuzovani, sport atd, coz treba pri te celostatni karantene bylo defacto znemozneno

+2/0
doporučit
23.8.2020 15:59
Foto

M43a67r93t48i23n 40B22r14a50u30n 2684827261369

Když zde čtu zoufalé výkřiky pana Kovaříka, jsem moc rád že mezi problémy které mi covid 19 způsobil a působí jsem nezmínil problémy s dýcháním. On by mi snad i vyčetl i to, že přeci stále dýchám.

Ale vážně, pan Kovařík, kromě dosti signifikantních problému s počítáním si neuvědomuje, že občas člověk do diskuse napíše něco, čím se naprosto znemožní. Jemu se to povedlo tím poukazem na fotku z mého FB a ještě více naprosto nehoráznými výmysly, co se týče statistik covidu. Nebudu zacházet do podrobností, nejsem lékař, což jsem napsal v úvodu panu Vodvářkovi, takže jen pár zásadních informací. Nejsem mrtvý ani na smrtelné posteli. Mám jen nemoc, která je protivná, nepříjemná, otravná a to mnohem více, nežli chřipka, za kterou je zaměňována. Mít tuto nemoc sice znamená, že alespoň já ležím celý den v posteli, bez energie, bez nálady, se všemi příznaky, to ale neznamená, že jen ležím a čučím do stropu. Mezi jeden ze syndromů patří i problém se spánkem. Což dokládá i doba kdy píši tento komentář, protože za normálních okolností, by mě k počítači ve 4.30 ráno nikdo nedostal. Takže ten den probíhá ve stylu spánek, převalování se, nadávky, pak zase chvíli spánek, nějaká ta tabletka, snaha něco sníst, kouknutí na internet a tak stále dokola. Co se týče internetu, drtivá většina mých aktivit na FB jsou sdílené články a občas nějaký ten videoklip. Napsat blog nebo komentář není taková práce a zátěž, a protože jak jsem napsal v komentáři jedné paní, ještě před exhibicí pana Kovaříka, ten průběh nemoci je v etapách. Jsou okamžiky kdy máte pocit, že vše jde lépe a cítíte se lépe abyste poté dostali další ránu do palice a praštilo to s vámi zpět do postele.

Kde jsem covid chytil opravdu nevím. Mohlo to být na benzínce, v obchodě nebo i na pláži, kterou mám pár kroků od domu a tak se, bohužel, neustále potkávám s lidmi kteří tam chodí.

+2/0
doporučit
19.8.2020 11:39
Foto

Z69d71e49ň97k48a 15O85r72t77o75v21á 4147357398835

Martine, přeji Vám brzké uzdravení, kvalitní rekonvalescenci a děkuji za výborný článek!!!R^

+2/0
doporučit
19.8.2020 0:55
Foto

J23a80n 53V39a59r49a46d61y 4178488790862

Hezký článek pane, Až to tady aspoň polovina lidí překoná, tak si tady můžeme vyměňovat zážitky, Do té chvíle to nemá ani moc smysl, protože se to tady hemží odborníkama, který všechno vědí a znají. Jinak opravdu díki za článek,

+2/0
doporučit
18.8.2020 18:01
Foto

Z71d33e50n37e97k 13H71o78r54n89e89r 4254111232693

R^V

+2/0
doporučit
18.8.2020 10:50
Foto

L89u28m36í18r 14V82i30t36h48a 2247537666852

Hezky jste to popsal, Přesně takhle jsem prožíval virózu před třemi lety na jaře. Týden jsem nebyl schopen se postavit na nohy, celkově mi trvalo 5 týdnů, než jsem se zotavil natolik, abych došel do práce. A ještě další měsíc mi trvalo, než jsem se dostal do nějakého funkčního stavu. Že by covid 17?

+2/−1
doporučit
21.8.2020 21:05
Foto

J32a19r41o58m67i27r 24N49o36v47a23k 1113634595380

Přispěji svými praktickými zkušenostmi .. nemoc jsem prodělal a již se vyléčil, není to tak dávno. Mohu jen potvrdit to, co píše pan Braun. Ne, opravdu to není "chřipečka". Tu jsem vlastně nikdy během svého padesát a pár let trvajícího života nedostal, tuhle potvoru ano. Bolesti hlavy jsem naštestí neměl, bolesti kloubů a svalů jen mírné, teplotu jsem si ani neměřil protože když si v noci 3x musíte převléct triko tak je zřejmé že nějakou máte. Ztráta čichu takřka úplná, změna chuti především u alkoholických nápojů. Ty jsem na dobu asi 14 dní zcela vyloučil, přestalo mi to chutnat. Jídlo jsem do sebe dostával jen s obtížemi, absolutní nechutenství .. jedl jsem banány, jablka, polévky. Měl jsem úplné záchvaty kašle , byl jsem šťastný že jsem před pár lety přestal kouřit, protože to bych snad skončil někde na ventilátoru. Nejhorší na té nemoci je ovšem jak píše p. Braun to, jak se to podepisuje na psychice. Těžko se to popisuje, neumím psát , ale je to opravdu hodně nepříjemné. Člověk je jakoby bez vůle, vůbec nic ho nebaví. K tomu problémy s usínáním a spánkem .. prostě to opravdu není chřipečka. Samozřejmě u mladších lidí v dobré kondici to může proběhnout i bezpříznakově, ale nevěřím že to u někoho proběhne aniž by si toho všiml.

+2/−1
doporučit
18.8.2020 22:57
Foto

M32i90l38a37n 45Š79ť55a43s79t40n75ý 8148512955117

Analýza rozumu:

Přes celé období letních dovolených u nás neplatil plošný zákaz nošení roušek, i když bylo velké riziko, že k vzhledem k velkému pohybu obyvatel po vlastech českých se virus může hodně rozšířit. Nyní, kdy sezóna dovolených končí a situace se z tohoto pohledu zklidňuje, se vláda rozhodne zavést opět plošná opatření a snaží se nás přesvědčit, že dušičkové počasí a období chřipek začíná už od 1.září, navzdory tomu, že každý trochu soudný občan ví, že právě zářijové období u nás patří k meteorologicky nejklidnějším a k období chřipek je zde ještě hodně daleko.:-)

+2/−1
doporučit
18.8.2020 16:40
Foto

I22v53a46n 84K55o44p57t40a 5567822981297

Tak nějak místo přijde jako profesionálně napsaný PR článek. .

+2/−2
doporučit
18.8.2020 22:22
Foto

M62a80r22i17e 50J33a90n13d56o85v25á 8301163755756

No a jsme zase u toho. Na chřipku také někdo umře a někdo ne.:-)

+3/−6
doporučit
18.8.2020 4:16
Foto

M60a28r91t23i71n 53Š34t34ě69p64á77n13e93k 3747593803541

Docetl jsem az k tomu "nesmyslu, ze umiraji s Covidem a ne na Covid".

A ten motorkar zabity pri nehode? Je veden jako obet Covid....

Vetsina umira s Covidem. Kdyby meli chripku, neumreli by stejne, ale s chripkou?

Ano, Covid je zakerna a hlavne NOVA vec, ktera desi tim, ze je nepredvidatelna. Ano, lide umiraji i na Covid nicmene lide umiraji i s Covidem. Chovat se rozumne je fajn, hysterie a likvidace vseho je silenost.

+1/0
doporučit
20.8.2020 7:51
Foto

Z45d59e92n61ě67k 32D35a80n59d92a 1531365

Dal jsem několik odkazů na Váš blog těm přemoudřelým, kteří hltajíce nadpisy článků zařazují aktuální nákazu hned za silnější rýmu. Pochopitelně přeji kompletní uzdravení bez komplikací.

+1/0
doporučit
19.8.2020 6:28
Foto

T38o25m78á78š 67B95r22y63k69n36a75r 1375557523512

Hodně zdaru a brzké uzdravení :-)

+1/0
doporučit
18.8.2020 19:32
Foto

D71a29n 96P38o96s14p70i84s55i82l 3239928946664

Martine, zacnu tim, ze Vam preji co nejdrivejsi uzdraveni a hlavne, bez nasledku. Ja mam osobne dojem, ze v pripade Covid-19 se mentalita mnoha lidi pohybuje mezi dvema extremy - velka hysterie v breznu a dubnu , pak uvoleneni v kvetnu a ted u hodne lidi uplny opak, prece se nebudou omezovat kvuli jakesi chripecce, ktera, pokud clovek neni senior ci nema jine zdravotni problemy, se v nejhorsim pripade rovna chripce, ze ktere se da vylezet. Podivil jsem se nad zpravami z CR, ze zatimco v dobe hysterie se obyvatele jakz tak snazili dodrzovat odstup, ted jsou casto v obchodech na sebe "nalepeni". Je sice pravdou, ze Covid-19 je vetsinou nebezpecny pro seniory a lidi s oslabenou imunitou, ale jsou i pripady , kdy to zklati i jinak zdraveho mladsiho cloveka. Jak jste v clanku napsal, ruzni lide na nakazu reaguji ruzne, zatimco jeden nakazeny vubec nic nepociti, pro druheho je to takovy rymovy opruz, pro tretiho chripka, ktera se da vylezet no a pro ctvrteho je to fatalni.

+1/0
doporučit
18.8.2020 10:55
Foto

P41e22t59r 80K97o40r49e98c33k35y 2773477273831

Doufám, že to překonáte a neponechá to na vašem zdraví žádné následky. R^

Asi si tím musíme projít resp. většina z nás ikdyž už patřím ke starší generaci budu s tím bojovat. Držte se, Beatka už není, Michal zavřel diskusi a tak zbýváte už jen vy s názory, které jdou i proti mainstreamu.

+1/0
doporučit
18.8.2020 6:27
Foto

J19a83n 65P16a24v79e62l 8603612638566

Mimochodem, dnes konečně, po všem strašení, vyšel racionálně zaměřený článek

https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/koronavirus-v-cesku-epidemiolog-jiri-beran-rousky-skoly-karantena-pet-dni.A200818_101547_domaci_chtl

+1/−1
doporučit
18.8.2020 21:14
Foto

D31a66g40m32a95r 53N13o27v96a37k23o25v56a 5579213124721

Dobrý den.

Zažila jsem Sametovou revoluci 1990. Tenkrát jsme všichni hned pochopili, ze se společnost bude měnit. JAK se bude měnit hned chápali par lidi a ti hned vystartovala do ekonomiky... někteří “tunelarili”, někteří opravdu pracně zakládali fungující živnosti

Lékaři vždy tak nějak říkali, ze je to otázka času, kdy se objeví nějaká nova infekční potvora, na kterou budeme krátce, nebo ze třeba na některou potvůrky nebudou fungovat naše antibiotika....

Teď tady máme Covida. A máme před sebou dva globální problémy:

1. Společensky - musíme si uvědomit, ze už nebudeme žít jako před Covidem. Vakcina asi úplně situaci nevyřeší. Takže každý si musí udělat svůj režim života s touto kouli vedle sebe. Pracovat a fungovat musíme. Takže celá společnost následně se změní. Na netu včera byl článek jak se pokoušeli v Británii udělat masový koncert. Asi takto to bude už vypadat.

+1/−1
doporučit
18.8.2020 12:11

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz